سایت خود را در موتورهای جستجوثبت کنید

 

سایت خود را در کجا ثبت کنیم؟

هم اکنون هزاران موتور جست و جو و فهرست وجود دارند. ثبت یک سایت در تمامی آنها زمان بسیار زیادی را می طلبد. خبر خوب این که تنها 10 تا 15 موتور جست و جو دارای اهمیت بالا می باشند. نود در صد ترافیک موتورهای جست و جو برای سایت شما از این 10 تا 15 موتور جست و جو ایجاد می شوند.

نکته:

معمولاً موتورهای جست و جوی مختلف از یک پایگاه داده استفاده می کنند، لذا اگر آدرس سایت خود را در یکی از پایگاه های داده ثبت کنید، آن سایت در چندین موتور جست و جوی دیگر نیز قابل بازیابی است.

در اینجا به لیست کوتاهی از 11 سایت مهم برای ثبت آدرس سایت اشاره می کنیم:

 

فهرست ها  

Ask Jeeves: www.ask.com

Look smart:www.Looksmart.com

Mamma: www.mamma.com

Open Directory: www.dmoz.org

Yahoo: www.yahoo.com

 

 موتورهای جست و جو  

All The Web/fast: www.Alltheweb.com

Altavist:  www.altavista.com

Diret Hit:  www.DirectHit.com

Excite:   www.Excite.com

Google:  www.Google.com

Inktomi:  www.hotbot.lycos.com

 

موتورهای جست وجو زیر نیز در صورت پرداخت به ازای هر کلیک (ppc) ، امکان ثبت مناسبی را در اختیار قرار می دهند:  

7search: www.7serch.com

Overture(Go to): www.Overture.com

Sprinks:  www.sprinks.abaut.com

با اضافه کردن سایتتان به فهرست ها و موتورهای جست و جوی مهم دیگری مانند Hotbot.Netscape seareh.Msn.Aol.Mtacvawlen.Go.Lycos.Web crawlen.iwon.Dogpile

نیز لیست خواهد شد . برای مثال Inktomi به تنهایی 50 موتور جست و جو دیگر را تقویت می نماید.

اگر سایت شما کشور خاصی را هدف گرفته است، یا این که به زبان دیگری غیر از انگلیسی نوشته شده است، شما می توانید سایت خود را در موتورهای جست و جوی محلی مهم و نسخ داخلی موتورهای جست و جوی بین المللی ثبت نمایید. اگر مارک تجاری مشهوری را در اختیار دارید یا شرکت شما از شهرت خوبی برخوردار است، می توانید Real Name را نیز مورد توجه قرار دهید. موتورهای جست و جوی مخصوص صنعت نیز برای شرکت هایی که در این حوزه مشغول به کار کارند حائز اهمیت هستند.

همچنین مهم است بدانید که بیشتر نرم افزارهای ثبت و سرویس های اضافه کردن URL سایت شما را در فهرست هایی مانند ODP.Looksmsrt.Yshoo نمی توانند ثبت کنند. در حال حاضر حتی بعضی موتورهای جست و جوی معمول مانند   Altavistaاز هر گونه ثبت خودکار جلوگیری به عمل می آورند. شما مجبورید آدرس سایت خود را به صورت دستی در این سایت ها وارد نمایید.

اگر سایت شما، سایت بسیار بزرگی نیست، براحتی و ظرف چند دقیقه می توان آدرس آن را در 15 موتور جست و جو و فهرست اصلی به ثبت رساند و نیازی به استفاده از نرم افزارهای گران قیمت ثبت نیست.

 

چگونه یک آدرس را ثبت کنیم؟

اضافه کردن یک URL  یه صورت دستی معمولاً براحتی با پر کردن یک فرم کوتاه که دارای آدرس سایت و آدرس پست الکترونیک شماست انجام پذیر است. گاهی شما باید یک دسته بندی هم برای سایت خود انتخاب کنید.

نکته:   از آدرس پست الکترونیک معمول خود در زمان ثبت سایت در صفحات FFA استفاده نکنید، در غیر اینصورت برای مدتی طولانی تعداد بسیار زیادی پیغام های spam را در این آدرس دریافت خواهید کرد و باعث مزاحمت شما خواهد شد. یک آدرس پست الکترونیکی جداگانه برای ثبت در صفحات FFA ایجاد کنید و از آن استفاده کنید. در هنگام انتخاب دسته بندی و پر کردن فرم اطلاعات ، دقت خود را کاملاً بکار بگیرید. به طور معمول شما باید تنها آدرس صفحه اصلی سایت خود را در فهرست ها ثبت کنید.

موتورهای جست و جو به شما اجازه می دهند که هر صفحه را تا زمانی که محتوای متفاوتی با بقیه دارد به طور مجزا ثبت نمایید. برای اطمینان از انجام کار به طور مناسب بهتر است در هر روز تنها یک صفحه را ثبت نمایید و به موتور جست و جو  فرصتی بین 4 تا 8 هفته بدهید که سایت شما را شاخص دهی نماید. یک صفحه را به طور مکرر ثبت نکنید.

معمولاً ثبت تمامی صفحات سایت (روزی یک صفحه) سریع ترین راه برای شاخص دهی تمام سایت است. اما بعضی موتورهای جست و جو ممکن است در صورتی که صفحات سایت شما مستقیماً ثبت نشده باشند و توسط روبات موتور جست و جو یافته شوند، درجه بالاتری به آنها اهدا کند. سعی کنید تمامی زیر صفحات را به صفحه اصلی پیوند دهید و تنها صفحه اصلی را ثبت نموده و 2 تا 3 ماه صبر کنید. پس از آن تنها صفحاتی که توسط روبات یافته نشده اند را دستی ثبت نمایید . ثبت روزانه یک صفحه یه عنوان span تلقی نخواهد شد و به سرعت بخشیدن شاخص دهی صفحات کمک می کند.

 

ثبت مجدد

اگر پس از گذشت چند هفته ، هنوز سایت شما لیست نشده است، احتمالاً درخواست ثبت شما گم شده است، سعی کنید سایت خود را مجدداً ثبت کنید. اما پیش از آن مطمئن شوید که سایت شما مشکلی ندارد که از شاخص دهی جلوگیری به عمل آورد. پس از ثبت اولیه شما باید بین 6 تا 8 هفته صبرکنید تا تمامی موتورهای جست و جو فرصت شاخص دهی داشته باشند. پس از آن کنترل نمایید و ببینید اگر سایت بخوبی شاخص دهی نشده بود یا درجه مناسبی نداشت مجدداً ثبت نمایید.  

برای پیدا کردن سایتهایی که میتوانید سایت خود را در آنها ثبت نمایید میتوانید دنبال کلمه "Add Url "در اینترنت بگردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد